Ο πίνακας βαθμολογίας των ομάδων του Β2 |
Γιατί να υπάρχουν όρια;Γιατί να μην μπορώ να κάνω ότι θέλω; Γιατί θα πρέπει να τηρώ κανόνες; Γιατί θα πρέπει να συνεργαστώ και να αποδεχτώ την διαφορετικότητα του καθενός;Θα αναρωτηθεί δικαιολογημένα κάποιο παιδί. Αν μιλάμε με όρους στέρησης κ επιβολής τότε ναι, δεν υπάρχει κανένας λόγος. Αν τα όρια μπαίνουν ως απόδειξη της διαφοράς δυναμικότητας των μεγάλων έναντι των παιδιών τότε η χρησιμότητα τους δύσκολα γίνεται αντιληπτή από αυτά. Οι δάσκαλοι και οι γονείς ενεργούν για το καλό των παιδιών, έχοντας μπροστά τους την συνολική εικόνα. Ξέρουν ότι τα όχι τους προφυλάσσουν τα παιδιά από μελλοντικά προβλήματα στις σχέσεις τους με τους άλλους, και τα εμπνέουν έτσι ώστε κι αυτά,να διαθέτουν αργότερα κριτήριο, για τα δικά τους ναι και όχι.
Οι ομάδες που δημιουργήσαμε στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής συστήνουν στους μαθητές το θέμα των ορίων και των κανόνων με όρους λειτουργικότητας. Μέσα από τη συμμετοχή τους σε παιχνίδια συνεργασίας θα συνειδητοποιήσουν ότι τίθενται (τα όρια και οι κανόνες) για να μπορούμε να χαιρόμαστε το παιχνίδι και ότι η τήρηση τους αποτελεί προϋπόθεση για να μπορεί μια ομάδα να διεκδικήσει την νίκη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου