Δευτέρα 23 Μαρτίου 2020

Μάθημα Φυσικής Αγωγής για το σπίτι (Α - Γ Τάξη)

Αγαπητοί μαθητές και γονείς, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Ελπίζω ακόμα αυτή η δοκιμασία, που όλοι περνάμε, να μας βγάλει, στο τέλος της, πιο δυνατούς,πιο σοφούς και με περισσότερη όρεξη για σχέσεις ουσιαστικές, μάθηση, παιχνίδι και ...ζωή!
   Προσπαθώ από χθες βράδυ να ανεβάσω υλικό στις πλατφόρμες του υπουργείου Παιδείας ,αλλά το σύστημα σέρνεται.Έτσι σκέφτηκα να επικοινωνήσω μαζί σας μέσα από το blog που διατηρώ για την Φυσική Αγωγή του σχολείου μας εδώ και κάποια χρόνια .
   Η μαθησιακή διαδικασία είναι πολύ φτωχή όταν δεν υπάρχει ζωντανή αλληλεπίδραση, όταν τα βλέμματα δεν συναντιούνται, όταν τα χαμόγελα δεν χαρίζονται. Πόσο μάλλον για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής που η αλληλεπίδραση με τον άλλο , η συνέργεια στις ομάδες , τα ομαδικά παιχνίδια , οι ανοιχτοί χώροι , οι μπάλες , οι φωνές και τα γέλια το καθιστούν ,για μένα, τον μεγιστάνα των μαθημάτων.
  Ωστόσο είναι κρίσιμο σε αυτές τις δύσκολες στιγμές να μην το βάλουμε κάτω, γιατί το σχολείο και τα μαθήματα για τα παιδιά δε σταματούν ποτέ, ακόμα και αν δεν μπαίνουν σε τάξεις, ακόμα και αν δεν διδάσκονται από εκπαιδευτικούς. Αυτή τη στιγμή όλοι μπορούμε να παραδώσουμε παραδείγματα ζωής, δάσκαλοι και μη, και η στάση μας φιλτράρεται στα μάτια των παιδιών. Η συγκυρία που ζούμε προσφέρει αμέτρητα άλλοθι και δικαιολογίες αλλά και πολλές ευκαιρίες για ανατροπές. Το διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα μιας στοιχειώδους επικοινωνίας, αλλά ο τρόπος που χειριζόμαστε τα μέσα δικτύωσης αφήνει ένα αποτύπωμα και μια δυναμική δίψας για ουσιαστική σχέση.
 1)  Ξεκινάμε λοιπόν.....Α ,Β και Γ τάξη, μάθαμε τις βροχερές μέρες ήδη να χορεύουμε Just Dance στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου . Από τα πρώτα τραγούδια που χορέψαμε ήταν το Eye of the tiger με κινήσεις χορευτικές εμπνευσμένες από την πυγμαχία. Μόνοι σας, με τα αδέλφια σας με τους γονείς πάρτε θέσεις και πάμε...!



2)Στην συνέχεια θα ασχοληθούμε με την ενδυνάμωση των μυών του πάνω μέρους του σώματος . Επειδή στην καθημερινότητά μας συνήθως δεν ενεργοποιούνται αν δεν το κάνουμε σκοπίμως ,τώρα που είμαστε και μέσα στο σπίτι ένας λόγος παραπάνω να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να τους ασκήσουμε. Οι ασκήσεις που θα δείτε παρακάτω ενεργοποιούν τους μύες του κορμού ,των χεριών ,των ώμων και των κοιλιακών, όπως φαίνεται και στην ακόλουθη εικόνα.




3) Στη συνέχεια θα παίξουμε με μπαλόνια!Ελπίζω να έχετε κάπου στο σπίτι σας. Ο καθένας λοιπόν φουσκώνει από ένα μπαλόνι και κάνει τις εξής ασκήσεις:
  α)Κρατάμε το μπαλόνι στον αέρα χρησιμοποιώντας εναλλάξ μία το ένα χέρι και μια το άλλο. Βάζουμε ένα στόχο:Πόσες φορές συνεχόμενα μπορώ να κρατήσω το μπαλόνι στον αέρα?Αν τον πετύχω ,βάζω ένα νέο στόχο για να σπάσω το προηγούμενο ρεκόρ μου. Αν θέλετε να δυσκολέψετε τα πράγματα φουσκώστε ένα μπαλόνι ελάχιστα.Όσο πιο μικρό ,τόσο πιο εύκολα πέφτει στο πάτωμα.Όσο πιο φουσκωμένο είναι,τόσο πιο πολύ μένει στον αέρα.
   β) Προσπαθούμε τώρα να κρατήσουμε το μπαλόνι στον αέρα χρησιμοποιώντας κάθε φορά διαφορετικό μέρος του σώματος μας.Βάζουμε ένα στόχο:Πόσες φορές συνεχόμενα μπορώ να κρατήσω το μπαλόνι στον αέρα?Αν τον πετύχω ,βάζω ένα νέο στόχο για να σπάσω το προηγούμενο ρεκόρ μου.
  γ) Κάθε φορά τώρα που χτυπάμε το μπαλόνι πρέπει να κατεβαίνουμε και πιο χαμηλά, μέχρι να ξαπλώσουμε στο πάτωμα.Μόλις ξαπλώσουμε στο πάτωμα συνεχίζουμε να προσπαθούμε να το κρατήσουμε στον αέρα και κάθε φορά ανεβαίνουμε και πιο πάνω μέχρι να σταθούμε όρθιοι ξανά κ.ο.κ .Βάζουμε ένα στόχο:Πόσες φορές συνεχόμενα μπορώ να κρατήσω το μπαλόνι στον αέρα?Αν τον πετύχω,βάζω ένα νέο στόχο για να σπάσω το προηγούμενο ρεκόρ μου.
  δ)Αν έχετε παρέα, αδελφό-ή ,μαμά ή μπαμπά τώρα σταθείτε ο ένας απέναντι από τον άλλο και προσπαθήστε να κάνετε πάσες ο ένας με το μπαλόνι του άλλου, χωρίς να πέσει κανένα από τα 2.Βάζουμε ένα στόχο:Πόσες φορές συνεχόμενα μπορείτε να κρατήσετε τα μπαλόνια στον αέρα?Κάθε φορά βάζουμε ένα στόχο για βελτίωση της προηγούμενης επίδοσης μας.
ε) Τώρα ο ένας από τους 2 κρατά το μπαλόνι από την άκρη του (από εκεί που το φουσκώνεις) σαν μπαστούνι. Ο ένας πετάει το μπαλόνι και ο άλλος προσπαθεί να το χτυπήσει με το μπαλόνι του. Μετά από λίγο αλλάζετε ρόλους.Βάζουμε ένα στόχο:Πόσες φορές συνεχόμενα μπορώ να χτυπήσω  το μπαλόνι στον αέρα χωρίς να πέσει?Κάθε φορά βάζουμε ένα στόχο για βελτίωση της προηγούμενης επίδοσης μας
  Οι προηγούμενες ασκήσεις περιγράφονται στο ακόλουθο βίντεο από την μητέρα του Andy Murray ,αθλητή του τένις, Judy Murray:




4) Τέλος κλείνουμε ,όπως ξεκινήσαμε με Just Dance! Να είστε καλά!


Δεν υπάρχουν σχόλια: